Teknoloji

DeFacto’nun Cumhuriyetin 100. yılında 100 ülke hedefi

‘Erişilebilir Moda’ anlayışı ve küreselleşme vizyonu doğrultusunda 5 kıtada 93 ülkede 500’ü aşkın mağazası ve e-ticaret kanalıyla 2022’de yüzde 100’ün üzerinde büyüyen DeFacto, 100 ülkede fiziksel ve dijital olarak varlık gösterecek. Cumhuriyetin 100. yılı.

DeFacto’nun genç bir marka olarak yüksek potansiyeli ile 2023 yılında da hızla büyümeye devam edeceğini belirten DeFacto CEO’su İhsan Ateş, “Bu yıl 100 kat büyüyerek küreselleşme hedeflerimize emin adımlarla ilerlediğimizi kanıtladık. ve yeni yılda da atılımlar yaparak büyümeye devam edeceğiz” dedi.

“GELECEK YILDA İHRACAT REKORUNU YENİDEN KIRACAĞIZ”

İhsan Ateş, DeFacto’nun yeni mağaza yatırımları ve online operasyonlara yöneldiği 2022 yılında satışlardaki yurt dışı payının yüzde 50’ye ulaştığını belirtti.

“2022’de ilk mağazalarımızı Berlin, Almanya, Türkmenistan, Kamerun ve Kongo’da açtık. 2023’te Dubai, Suudi Arabistan, Libya, Cezayir, Angola, Ruhanda ve Mauritius Adası’nda mağaza açacağız.” online satışların toplam ciro içindeki payını yüzde 50’ye çıkarmaya devam ediyor. Önümüzdeki yıl yine ihracat rekoru kırmayı hedefliyoruz. 2027 yılında ihracatımızın ciromuz içindeki payını yüzde 70’e çıkarırken, bulunduğumuz ülke sayısını da 180’e çıkaracağız.”

Omnichannel satış kanalları sayesinde DeFacto modasının tüm dünyayı sardığına değinen İhsan Ateş, “Avrupa’nın çok uluslu e-ticaret sitesi Zalando ile yaptığımız güçlü iş birliği sayesinde Avrupa’nın en aktif 12 pazarında hizmet vermeye başladık. Avrupa’da en yüksek büyümeyi yakaladık.Başarı hikayesi yazan moda markalarından biri olduk.İngiltere’de hibrit DeFacto.com grubunu kurduk ve Amerika’da Amazon üzerinden satış yapmaya başladık.E-ticaret ve online tecrübemiz sayesinde fiziksel olarak var olmadığımız ancak içinde olmak istediğimiz pazarlarda hızla online olarak yer alabileceğiz. Tecrübemiz var” dedi.

“2023 YILINDA ODAĞIMIZ MİNİMALİZM OLACAK”

DeFacto CEO’su İhsan Ateş, DeFacto’nun 2023 stratejisinin merkezinde “Minimalizm”in yer alacağını belirterek, bu stratejinin çıkış noktasının “Müşteriyi kendine aşık etme” vizyonu olduğunu söyledi. İhsan Ateş dedi ki:

“Daha az finans, insan kaynağı ve zaman harcayarak verimliliğimizi sağlarken, çalışmalarımızda ve koleksiyonlarımızda da aynı verimliliği yakalayacağız. Minimalist moda anlayışımızla tasarladığımız, optimum çeşitlilik ve detaylara sahip, zamansız ve uzun ömürlü çalışmalarımızla.” , müşterilerimizin kafasını karıştırmadan müşterilerimizin satın alma kararlarını kolaylaştıracak ve ihtiyaçları kadar satın almalarını teşvik edeceğiz.Markaların bu kararı alması zor olsa da DeFacto olarak çocuklarımız için bu adımı atma sorumluluğunu taşıyoruz. ve gelecek nesiller.”

“ÜRÜN YÖNETİMİNİ YAPAY ZEKA İLE YAPIYORUZ”

DeFacto’nun bir moda markası olduğu kadar bir teknoloji markası olduğunu da ifade eden İhsan Ateş, 10 yıl önce kurdukları DeFacto Teknoloji sayesinde geleceği öngördüklerini ve kendi teknolojilerini ürettiklerini söyledi. Ateş şöyle devam etti:

“10 yıl önce kurduğumuz DeFacto Teknoloji’de 300 kişilik geliştirici ekibimizle ürünü yapay zeka ile yönetebiliyoruz. “Büyük Veri”yi analiz ederek müşterilerimizi yakından tanıyor ve kişiye özel kampanyalar üretebiliyoruz. DeFacto mağazası günümüzde hemen hemen herkesin cebinde ve bu uygulama sayesinde her an her yerde kullanabiliyorsunuz.Müşterilerimize her yerde 7/24 alışveriş keyfi sunuyoruz.Müşterilerimizin alışveriş yolculuklarını iyi okuyarak şaşırtacak ve ‘olacak’ yeniliklere imza atıyoruz. markamıza aşık olmalarını sağlıyoruz’. Modaya yaklaşımımız “Fijital”. Bu bakış açısıyla online ve fiziksel mecralar arasındaki sınırları kaldırıyoruz. RFID teknolojisi ile donatılmış akıllı mağazalarımızda sanal yaratıyoruz, gerçeklikten yararlanıyoruz. , artırılmış gerçeklik ve robotik teknolojiler ile müşterilerimiz bir ürünü beğendiklerinde onu “akıllı ayna” üzerinde bir arada görme imkanına sahip oluyorlar. kuyruk sektörü Türkiye’de müşterilerimiz alışverişlerini tamamlamak için mağazamızın her yerini kullanabilirler. yapabilirler. Berlin’de açtığımız ‘Infinity’ temalı phygital mağazamızı, müşterilerimizin moda, teknoloji ve sanatı içinde barındıran yeni nesil mağazacılık anlayışını derinlemesine deneyimleyecekleri bir mağaza deneyimi için tasarladık.”

“METAVERSE DÜNYASINA GÜÇLÜ BİR GİRİŞ YAPACAĞIZ”

DeFacto’nun sanal dünyadaki varlığının önümüzdeki dönemde daha çok konuşulacağını vurgulayan Ateş, Fırat karakterinin yaratıcısı ünlü karikatürist Uğur Gürsoy ile NFT projeleri ile birlikte çalıştıklarını ve metaverse dünyasına güçlü bir giriş yapacaklarını hatırlattı. yeni yılın ilk çeyreğinde ve böylece müşterileriyle etkileşime girebilecekleri farklı bir platformda yer alıyorlar. söylenmiş.

BİTKİ BAZLI DERİ KOLEKSİYONUNUN ÖNCÜSÜ

DeFacto’nun tüm Ar-Ge çalışmalarının 2050 yılına kadar hedefleri olan “iklim pozitif” bir marka olmayı planladığını vurgulayan İhsan Ateş, “Benimsediğimiz maliyetle çevreye duyarlı ve sürdürülebilir üretim yapmak en değerli gündemlerimizden biri. DeFacto Life çatısı altında yer alan Apple Leather koleksiyonu, moda bölümünde vegan deri olup, “Bitkisel vegan deri üretimine yönelik Ar-Ge çalışmalarımızda önemli bir noktaya geldik. Gelecek yıl bu koleksiyonu genişletecek ve 2030 yılına kadar koleksiyonlarımızın yüzde 90’ının sürdürülebilir olmasını sağlayacak yenilikler geliştiriyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu